
16 Apr Ripescare fa bene
FISHING OUT IS GOOD FOR YOUR MOOD AND YOUR WALLET: TWO FREGOLE IN ONE
Yep, I’m a fisher out.
Obviously I have a fregola for shopping, but every now and then I also love the idea of fishing stuff I haven’t worn for centuries out of the closet to give it a new lease of life.
And that’s just what happened with this pleated denim miniskirt which had been hanging around in a box since high school. My mom couldn’t believe it when she saw me rooting through my old bedroom drawers: does it still fit? Yes, mommy dear, and I’ve decided to wear it. With a denim shirt and a cream duster coat to welcome in spring. Along with flowers, trees and a bout of hayfever that I seem to have developed with old age.
RIPESCARE FA BENE ALL’UMORE E AL PORTAFOGLIO: DUE FREGOLE IN UNA
Ebbene, sono una ripescatrice.
Ho la fregola di fare shopping, ma ogni tanto non mi dispiace per niente l’idea di ripescare dall’armadio cose che non mettevo da secoli per dargli nuova vita.
È quello che è successo a questa mini skirt plissettata in denim che poltriva in una scatola dai tempi del liceo. Quando ho scartabellato i cassetti della mia vecchia camera da letto, mia mamma non ci poteva credere: ti sta ancora? Sì, mammina cara, e ho anche deciso di mettermela. Con la camicia di jeans e uno spolverino crema è il modo migliore per dare il benvenuto alla primavera. Tra fiori, alberi e una certa allergia al polline che ho maturato con l’età.
written by: Daniela Zuccotti